I heart Paris in the Springtime

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (220 of them)

those aren't oak trees in that tweet

Je55e, Tuesday, 16 April 2019 19:30 (seven months ago) link

yeah it was deleted

Emperor Tonetta Ketchup (sleeve), Tuesday, 16 April 2019 19:45 (seven months ago) link

My brother's best friend is suffering from severe Catholic guilt because, when they were both 17, they went busking in Paris and he stole a candle from Notre Dame as a present for his mother. In a very real sense, it was that candle started this fire.

I once jumped like two hours' worth of queue at the Vatican so I hope they've got their insurance in order.

Matt DC, Tuesday, 16 April 2019 19:53 (seven months ago) link

Sorry, didn’t mean to shit on an uplifting Tweet. I thought it was kinda funny trying pawn those slender delicate trees off as hearty oaks.

Je55e, Wednesday, 17 April 2019 00:09 (seven months ago) link

I walked by the cathedral a little bit ago and it looks less different than I’d expected. Just missing the roof really. It might look weirder from the back but I was too lazy to go that far.

L'assie (Euler), Wednesday, 17 April 2019 13:06 (seven months ago) link

Which is to say: it doesn’t look burned.

L'assie (Euler), Wednesday, 17 April 2019 13:06 (seven months ago) link

lol yes i shd probably have double-checked as i already know i am a massive nitwit when it comes to identifying trees (lol my dad was a professional botanist, i just left such tasks to him) and i even very briefly paused to think "are those oaks? versailles oaks it says here legit i guess" *MASH SUBMIT BUTTON*

the long-game prepping of trees for use in buildings *is* something (some) architects are well aware of so it's not entirely implausible

mark s, Wednesday, 17 April 2019 14:03 (seven months ago) link


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.