Onvermijdelijke Metal-platen

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (1663 of them)

http://img187.imageshack.us/img187/7845/lc1e0d386c13664c8d798f0ll6.jpg

Martijn Busink, Friday, 27 March 2009 07:00 (seventeen years ago)

lol, hij kijkt ernaar als een volkomen in 't duister tastende alien.

Ludo, Friday, 27 March 2009 08:09 (seventeen years ago)

Emperor - In The Nightside Eclipse
ha, die biografie is weer 'n goudmijn.
Tchort and Faust were also imprisoned at this time, Ihsahn was the only remaining bandmember outside prison, and Emperor didn't release another album in three years.
cracks me up.
goed, Noorse blackmetal dus. Stem als een konijn of Gollem in doodsstrijd of gewoon krolse kat, ik zou zo'n plaat per kwartier moeten luisteren eigenlijk. wel een zeer goeie drummer (op dat moment met bloed aan z'n handen, vraag me af hoe ie zich voelde, ach een homo doodsteken dat telt ook eigenlijk niet) Heel veel van die keyboard-koor-samples. Heb ik een pleurishekel an. (Ik pleit voor een heropname met een echt koor, liefst gigantisch Wagneriaans)
de hele boel werd opgenomen in een Edvard Grieg Memorial gebouw (een kerk ofzo?) goeie reverb in elk geval, de duistere/unieke/Middeleeuwse sfeer is niet te ontkennen en werkt ook echt goed. (check bijvoorbeeld zo rond minuut 1 van Cosmic Keys, het koortje stijgt op en de drums rinkelen, best magisch eigenlijk) (Rond 1.45 gaat het dan meer in de Haunted House kermis-versnelling, da's minder)
I am the Black Wizards (schijnbaar hun bekendste nummer, mooie titel ook) heeft een paar zeer fraaie akkoorden, toch weer die koor-keyboards, ik moet zeggen gedurende de plaat went 't wel. (Van de brute tracks vind ik trwns Towards the Pantheon het best)
dacht dat ik er wel zo'n beetje klaar mee was, maar nu begint er in Inno a Satana iemand "clean" mee te zingen. Leuk. (had dat niet de hele tijd gekund)

Ludo, Thursday, 2 April 2009 19:35 (seventeen years ago)

Zware kost eej, arm Ludoke ;)

Ondertussen: RIFF VAN HET JAAR ALARM!

Hiram, Thursday, 2 April 2009 20:34 (seventeen years ago)

zeg zeg zeg ik sloeg me er manmoedig doorheen. en ik heb dat Black Wizards nummer 2x (TWEE KEER) gedraaid ;)

Ludo, Friday, 3 April 2009 09:00 (seventeen years ago)

Heel veel van die keyboard-koor-samples. Heb ik een pleurishekel an.

Je hebt hierin steun van mij en van blackmetalautoriteit Fenriz:

"A lot of bands chose to think, 'Oh, 'Transilvanian Hunger'! If you play that twice the speed, with synthesisers, and a professional sound, it will be three times as good!' They make Disney version. When I first heard 'In the Nightside Eclipse', I was just like, 'Turn this off!'"

Martijn ter Haar, Friday, 3 April 2009 09:28 (seventeen years ago)

Tja, Disney is natuurlijk A++, hè ;) Vind midden-periode Dimmu Borgir (Enthrone Darkness Triumphant) ook te gek, toen ze niet meer 'trui waren maar ook nog geen geld hadden voor een echt koor. Voor de betere echte-echte sympho/koor(death)metal check toch vooral Septicflesh' Communion.

Hiram, Friday, 3 April 2009 10:06 (seventeen years ago)

In The Nightside Eclipse sloeg hier in als een bom. Het eerste nummer al, die eerste regel!

Altijd moeite gehad met authoriteiten. :)

Martijn Busink, Friday, 3 April 2009 10:16 (seventeen years ago)

... en niet alleen met het schrijven van dat woord. :D

Martijn Busink, Friday, 3 April 2009 10:17 (seventeen years ago)

In The Nightside Eclipse sloeg hier in als een bom.

Precies, Fenriz praat weer eens vermakelijk poep.

Re: septicflesh, ik kom er steeds maar niet toe iets over die fijne plaat te schrijven, maar "Babel's Gate" is iig volkomen mesjokke Bernard Herrmann-met-blastbeats-zonder-gitaren-metal die je gehoord móet hebben.

Hiram, Friday, 3 April 2009 11:23 (seventeen years ago)

Ik heb nog nooit een mix van extreme metal met symfonische elementen gehoord die me aanstond. Niet Dimmu Borgir, niet Emperor, niet My Dying Bride, niet Enslaved. Toch zou het wel moeten kunnen werken. Septicflesh komt er voor mij heel dichtbij, maar is het toch ook net niet.

Martijn ter Haar, Friday, 3 April 2009 11:32 (seventeen years ago)

nou is 't natuurlijk ook zo dat klassiek en rock eigenlijk nooit echt lekker mengde. Satriani met zo'n het Radio Philharmonie-orkest (of whatever), dat soort ellende.

behalve dan natuurlijk S&M! ;)

Ludo, Friday, 3 April 2009 11:41 (seventeen years ago)

S&M als tragisch dieptepunt bedoel je?

Mh, misschien die Septicflesh toch 'ns checken, sprak me nooit zo aan. Ze spelen binnenkort in Baroeg met Arkan.

Martijn Busink, Friday, 3 April 2009 12:31 (seventeen years ago)

(ff een tussendoortje)
http://i13.photobucket.com/albums/a274/starblood7/metallattack.jpg

Martijn Busink, Friday, 3 April 2009 12:37 (seventeen years ago)

S&M als tragisch dieptepunt bedoel je?
genau.

Ludo, Friday, 3 April 2009 12:46 (seventeen years ago)

Ik vind Mob Rules ook erg goed hoor, maar om er dan 18 van te kopen...

clismo, Friday, 3 April 2009 12:49 (seventeen years ago)

lol @ lars' farah fawcett look

Hiram, Friday, 3 April 2009 12:51 (seventeen years ago)

Hij laat ze niet eens allemaal zien hier. als je 'next' klikt gaat ie verder door dan de 10 die je hier ziet, 't zijn er 18 foto's in totaal. :D

Martijn Busink, Friday, 3 April 2009 12:53 (seventeen years ago)

...en volgens de laatste meme:
҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚Z A҉LG ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̔̕̚ you can fi ̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚҉ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡
http://img25.imageshack.us/img25/9269/zalgoattack.jpg
nd҉҉ the gilled ҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚ ҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ child be҉҉ hind th҉҉e wall wi ҉ th҉̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚H ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚I ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔ ̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚M҉ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ͡҉҉҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚ HISSEVE̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔NTHMOU҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ THWILLSINGTH ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔ ̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚҉ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ESONG̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚҉TOENDTHEWORL ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ͡҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚ ҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔ ̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚҉ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚Z ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔ ̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚LG҉ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡
̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔ BEH ̔̕̚̕̚IN҉ D҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚H ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̡̢̡̢̛̛̛̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̚ ̕̚̕̚ ̔̕̚̕̚҉ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ͡҉E҉ WHO
WAITS̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏҉. ҉M҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ̒̓̔̕̚ ̍̎̏̐̑̒̓̔̕̚̕̚ ̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̚ ̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔

Martijn Busink, Friday, 3 April 2009 14:38 (seventeen years ago)

Ik kreeg gisteren een les over het oeuvre van Uriah Heap. Weet niet wat ik er van moet vinden. Die drift tot experimenteren is leuk, maar ik tune gewoon out. Ligt dit aan mij?

Monique, Saturday, 4 April 2009 00:43 (seventeen years ago)

De drift tot experimenteren lijkt me niet uniek voor Uriah Heep, dus wellicht doet die band dat experimenteren gewoon niet naar jouw zin.

En experimenten horen in de prullenbak, zei Edgard Varèse. Als je het uitbrengt is het geen experiment meer.

Martijn Busink, Saturday, 4 April 2009 00:48 (seventeen years ago)

Ik neem mijn Uriah Heep (dubbele verzamelaar Travelers In Time: Anthology Vol. 1) braaf in, maar dan wel in kleine doses middels m'n betonrockplaylist, standje shuffle. Dan zijn ze prima te verteren, zal niet snel een hele plaat van ze opzetten. Maar ik ken ze verder niet zo heel goed, eerlijk gezegd.

Hiram, Saturday, 4 April 2009 09:59 (seventeen years ago)

Heb wel dit fraaie exemplaar in de kast staan zien ik nu:

http://heepfiles.info/gallery/fallad.jpg

Ik verwar ze trouwens nogal eens met Wishbone Ash, bedenk ik me.

Hoe moet ik me eigenlijk een 'les over het oeuvre van Uriah Heep' voorstellen, Monique?

Hiram, Saturday, 4 April 2009 10:12 (seventeen years ago)

ik ken ze verder niet zo heel goed, eerlijk gezegd.

Ik ook niet. Waarschijnlijk zijn ze gewoon niet goed genoeg. Ik heb Salisbury en die zwarte live-dubbelelpee. Maar draaien? Ik neem me voor om het van de week een keer te doen.

http://2.bp.blogspot.com/_Uflar6xrYEY/SCjUpyDso3I/AAAAAAAAAyI/GFnW7sP15Wg/s320/Uriah%2BHeep%2B-%2BSalisbury.jpghttp://www.deterechtekronkel.nl/scans/generaal.jpg

clismo, Saturday, 4 April 2009 11:07 (seventeen years ago)

Wishbone Ash is me aangeraden als Trouble avant-la-lettre, vooral qua twinleads (http://home.versatel.nl/twixta/wuv.gif).

Geen idee hoe Uriah Heep klinkt eigenlijk.

Martijn Busink, Saturday, 4 April 2009 11:48 (seventeen years ago)

Hé, waar is mijn Salisbury associatie gebleven?
Ander plaatje dan maar.
http://www.lambiek.net/aanvang/artefacts/smet/smet_eppo1.jpg

clismo, Saturday, 4 April 2009 13:02 (seventeen years ago)

Ik zag 'm hoor, maar niks mis met nog een keertje De Generaal (zal ik dan maar even schieten?). :)

Martijn Busink, Saturday, 4 April 2009 13:07 (seventeen years ago)

Hehe. Misschien moet ik de Generaal nog eens proberen. Toen ik de Eppo had ging die altijd langs me heen. Een beetje zoals Uriah Heep. Ik heb net kant 1 van Salisbury geprobeerd . Het is behoorlijk anonieme classic rock. Kant 2 geloof ik wel.

Overigens... Geen idee hoe Uriah Heep klinkt eigenlijk.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar:

Zo'n opwindend nummer heb ik net niet voorbij horen komen.

clismo, Saturday, 4 April 2009 13:23 (seventeen years ago)

Oh, dat nummer ken ik wel, maar nooit geweten dat het Uriah Heep was.

De Generaal vond ik juist een hoogtepunt in de Eppo. Geweldig hoe de gang naar het fort (de macht) altijd via een naar roodkoperen fluit van verdienste hunkerende motoragent eindigde in de bak.

Martijn Busink, Saturday, 4 April 2009 13:31 (seventeen years ago)

Wishbone Ash zijn idd zo'n beetje de godfathers van de twin lead, maar hun muziek is over vaak vrij soft en proggy. Vind Uriah Heep een stuk leuker, die verzamelaar die ik noemde is wel een aanrader.

Hiram, Saturday, 4 April 2009 16:44 (seventeen years ago)

Zo'n les bestaat eruit dat het verzamelde werk van Uriah Heep wordt opgezet en is het luisteren geblazen. Het zijn iets van 12 cd's. Tuurlijk is er uitleg en mag ik soms doorzappen. Leuker was de les in Status Quo, die plaatsvond in de auto en ik dacht met de nieuwste plaat van QOTSA oid te maken te hebben. Maar goed, heel vroege Status Quo. Stoner. Goed.

Monique, Sunday, 5 April 2009 17:42 (seventeen years ago)

Anaal Nakhtrakh - Eschaton
Between shit and piss we are born! Gezellie en een van de meest catchy nummers van de plaat, (komt door een zekere helderheid, heb zin om 't lucide te noemen) ook door de poppy melodien, heeft ook wel wat Rammsteinerigs. Wat me in elk geval voor Anaal Nathrakh inneemt is dat ze enkel en alleen een studio-band zijn (ok met na jaren wat uitzonderingen, maar toch in essentie) waarom dit ook proberen live nog proberen te reproduceren, wordt het helemaal een brij. Wacht, het is ook niet meer dan een duo natuurlijk met 1 luie gozer die alleen "zingt" en Kenney die al het andere voor z'n rekening neemt. (Ergens vind ik 't dan weer jammer dat ie niet ook nog zingt)
Meestal staan alle meters gewoon in 't rood. (Timewave Zero! We naderen de eindtijd 2012, waar blijven de Ruiters) Bijna breakcore en dan toch weer zo'n vervreemdend "normaal" refreintje erin gooien, wat bijna verzuipt in de noise. De kortstondige stops in The Destroying Angel zijn pure agressie, juist in die pauzes. De gitaarsolo in The Yellow King komt helaas rijkelijk laat en duurt ook nog maar 8 maten. Jammer, jammer. When The Lion Devours Both Dragon and Child is het meest Noors, de variatie is zo eigenlijk best aangenaam (ook in ritmes) maar deze plaat heeft een moddervette laag fuzz die 't lastig te verteren maakt. (Tussen haakjes is het vuist in de lucht refreintje in datzelfde Dragon net wat te Hobbiterig, ook door 't contrast met de gebromde rochel in de coupletten)
In Regression to the Mean (finally the end!) gaat heel toepasselijk een soort luchtalarm af. (De vervormde electronische kickdrum in 't intro is wel een fijne verrassing)

Ludo, Friday, 17 April 2009 19:41 (seventeen years ago)

(wel met Between Shit and Piss het beste nummer dat Regression)

Ludo, Friday, 17 April 2009 19:42 (seventeen years ago)

Between shit and piss we are born!

Is gewoon Augustinus hoor, <effe kookeluh> "Inter faeces et urinam nascimu", dus Gristelijk verantwoord (al scheen hij in zijn jonge jaren een feestbeest te zijn geweest, nou ja, nu weer verder met metal.)

OMC, Friday, 17 April 2009 20:12 (seventeen years ago)

Getverdemme! Heb ik meteen weer beelden van die bevalling in mijn hoofd.

clismo, Friday, 17 April 2009 20:15 (seventeen years ago)

Augustinus.. ik dacht Nietschze (n.a.v de Wikipedia-pagina) het notenapparaat is redelijk impressive (ook nog een Blackadder sample....)

Ludo, Friday, 17 April 2009 20:50 (seventeen years ago)

KILL EVERYBODY IN THE WHOOOOLE WOOOORLD! MUAHHAHAHAH!

Beste metalplaat van de 21e eeuw. Live idd lang niet zo indrukwekkend, ik was twee jaar geleden bij het tot dusverre enige Nederlandse optreden in 013, maar ook zeker niet kansloos slecht. Goeie review Ludo!

Hiram, Friday, 17 April 2009 21:00 (seventeen years ago)

King's X - Dogman
wist eigenlijk wel dat ie goed zou worden. las vooraf al dat de zanger een Afro-American, zwaar christelijke laat uit de kast komertje is. Vinden die blackmetal-Noren niet leuk. Dit zit in de hoek van ARK (andere Noren) Wel iets meer (as in "teveel") grunge. Krijg je in de jaren '90 en met Eddie Vedder als fan. In mijn oorspronkelijke tracklist zat Sunshine Rain er niet bij. Zit 'm nu te luisteren, blij dat ik 'm nog hoor, hoort wel tot de 5 beste.
Even kijken wat waren de andere krenten:
de opener en titeltrack. Sleazy, southern, fel. Pretend heeft een leuke jangly gitaarpartij. Flies and Blue Skies is mijn favoriet. Tranentrek-ballad. Mooie meerstemmigheid, maar ook de beste main vocal van onze bassist/zanger/etc. 2e keuze is Fool You, lekker wahwah (ofzo) effectje op de bas. Grootste pophit van de plaat. Dat was het wel. Rond Pillow begint 't erg te sloffen. Had met Cigarettes (beste gitaren) kunnen eindigen.

Ludo, Tuesday, 21 April 2009 19:40 (seventeen years ago)

"Cigarettes" OTM, wát een refrein. En je vergeet "Complain"! Eigenlijk nauwelijks metal, hè, denk niet dat de blackmetal-Noren er überhaupt ooit iets aan vonden. M'n keus voor deze plaat is vooral op nostalgische redenen gebaseerd, had net zo goed Gretchen Goes To Nebraska, Faith Hope Love, Tape Head of Ear Candy (die vooral) mogen zijn. Nog steeds een band in topvorm, zag ze in januari in Zoetermeer en heb dit jaar nog niet harder gehuild om muziek dan toen ze daar als derde (3e) nummer "Pleiades" gingen spelen. Werkelijk hemels, dat instrumentale coda met name. Iedereen heeft het altijd over Pinnick natuurlijk maar King's X is voor mij voor alles de band van mijn allerliefstelievelingsgitaristallertijden, Ty Tabor, ook al ziet hij er dan uit als een enorm foute prognerd / het kleine neefje van Geddy Lee. Bijna altijd zijn de liedjes die hij zingt ook mijn favoriete nummers op de albums, met "Mississippi Moon" als absolute toppert (helaas, niet op YouTube). Tabor's riffs, liedjes, toon en spel maken eventuele KsX struikelblokken als te grunge, te gristelijk of te hair metal volkomen insignificant.

Hiram, Tuesday, 21 April 2009 22:38 (seventeen years ago)

ik ga bij king's x toch voor faith hope love met "it's love" als hoogtepunt. ziekelijk positief nummer eigenlijk, maar errug mooi. in dezelfde stijl maar dan meer metal: galactic cowboys. schitterende debuutplaat hebben die, metallica-metal met beatles-samenzang.

bas, Wednesday, 22 April 2009 07:02 (seventeen years ago)

Eigenlijk nauwelijks metal, hè, denk niet dat de blackmetal-Noren er überhaupt ooit iets aan vonden.
indeed natuurlijk. ik vond zelfs dat die paar keer dat ze een poging tot wat (relatieve) stoomwals-metal-passages uitvoerden, het eigenlijk helemaal niet zo passen. leuke plaat hoe dan ook.

Ludo, Wednesday, 22 April 2009 07:21 (seventeen years ago)

oh en Bijna altijd zijn de liedjes die hij zingt ook mijn favoriete nummers op de albums

zingt ie op Dogman nog iets? want ik had dat niet gespot dan dat er nog een andere main vocalist was ergens.

Ludo, Wednesday, 22 April 2009 07:23 (seventeen years ago)

faith hope love heb ik indertijd van de bieb geleend, de tape ligt vast nog ergens in een doos. kan me er weinig van herinneren maar de eerste zin van (ik geloof het eerste nummer) komt op willekeurige momenten nog wel eens voorbij in m'n hoofd, maf. ("forever is a mountain/we have yet to climb").

willem, Wednesday, 22 April 2009 07:30 (seventeen years ago)

zingt ie op Dogman nog iets? want ik had dat niet gespot dan dat er nog een andere main vocalist was ergens.

Nee verdomd, volgens mij niet, zo uit het hoofd. Was me nou nog nooit opgevallen :) Het is ook niet omdat hij zo'n goeie (lead)zanger is (helemaal niet zelfs), maar het lijkt wel alsof hij vaak de echte pareltjes voor zichzelf reserveert.

de eerste zin van (ik geloof het eerste nummer) komt op willekeurige momenten nog wel eens voorbij in m'n hoofd, maf. ("forever is a mountain/we have yet to climb")

LOL, Xtian brainwash is ON :)

Hiram, Wednesday, 22 April 2009 08:22 (seventeen years ago)

Galactic Cowboys: Ja, dat was een goed bandje. Vooral de eerste twee platen.

Marty Innerlogic, Wednesday, 22 April 2009 09:43 (seventeen years ago)

Eerlijk gezegd vind ik net als bij KsX dat de latere platen van GC eigenlijk nog beter zijn, The Horse That Bud Bought is mijn favoriet en Machine Fish en At The End Of Every Day(of zoiets) zijn ook niet mis. Ik heb ze trouwens al een hele tijd uitgeleend aan iemand bedenk ik me nu, goed dat jullie me eraan herinneren :)

Hiram, Wednesday, 22 April 2009 10:01 (seventeen years ago)

Gretchen Goes To Nebraska heb ik destijds heel erg mijn best op gedaan, uiteindelijk toch niet mijn ding gebleken (alhoewel dat in theorie wel zo zou moeten zijn.)

OMC, Wednesday, 22 April 2009 10:05 (seventeen years ago)

Tijdens de eerste vier platen zaten de heren nogal onder het juk van hun manager/producer/'vierde bandlid' Sam Taylor en de productie van die albums nodigt niet uit tot herbeluistering, als ik heel eerlijk ben. Dogman was waarschijnlijk als reactie op die breuk en hun oude 'gladde' sound keihard en grungy, Ear Candy is meer stoner/psych en Tape Head heeft nu-metal invloeden. Ondanks dat ze inderdaad netjes met alle trends meewaaien is dit imho wel hun echt-echte carreer high. En om het even af te maken, Mr. Bulbous is ook nog onmisbaar, daarna wordt het wel wat minder, maar de wat simplistische nieuwe ben ik met terugwerkende kracht (na het concert) toch ook wel erg over te spreken. Soloplaten van Tabor natuurlijk ook niet te versmaden. Wat ik nog steds een keer hoognodig moet checken is de samenwerking met een aantal leden van Trouble onder de naam Supershine, iemand die die plaat kent?

Hiram, Wednesday, 22 April 2009 10:23 (seventeen years ago)

[raises hand]

Wel een aardig plaatje, maar niet zo goed als ik gehoopt had, al weet ook weer niet wat dan wel te verwachten.

Dogman klinkt imo het lekkers, met die 12-snarige bas.

Martijn Busink, Wednesday, 22 April 2009 10:29 (seventeen years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.