Onvermijdelijke Metal-platen

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (1663 of them)

My Kid Could Paint That anyone?

Martijn Busink, Monday, 9 March 2009 16:05 (seventeen years ago)

en deze dan? (niet spieken in de url van het plaatje...)

http://www.john-squire.com/art/elephantstone_new.jpg

Joris Stereo, Monday, 9 March 2009 16:07 (seventeen years ago)

Onbekende Pollack ontdekt!

Hmm, september 2006, zijn ondergewaardeerde Scandinavische expat periode.

Hiram, Monday, 9 March 2009 16:12 (seventeen years ago)

en deze dan?

zomaar een gokje, die gitaarpik van Stone Roses?

OMC, Monday, 9 March 2009 16:29 (seventeen years ago)

die gitaarpik van Stone Roses?

yup.
hij had op een gegeven moment zelfs een maak-je-eigen-pollock-cq-squire flash-dingetje op z'n site. gaf hele geloofwaardige resultaten...

maar goed, metal. grrrr!

Joris Stereo, Monday, 9 March 2009 16:31 (seventeen years ago)

http://holamun2.com/files/images/attachments/2008/03/kevin-says-grrr.jpg

Hiram, Monday, 9 March 2009 17:06 (seventeen years ago)

en deze dan? (niet spieken in de url van het plaatje...)

Beste imitatie die ik tot nu toe heb gezien. Ook dat drukke in de hoeken en dan wat grotere vlakken naar het midden. Alleen Pollock zou volgens mij nooit die grote rode vlek net onder het midden hebben gedaan.

Martijn ter Haar, Monday, 9 March 2009 17:46 (seventeen years ago)

https://wbx-files.s3.amazonaws.com/jacksonpollock_by_miltos_manetas.swf

Daar kun je je eigen Pollock maken, stelletje cultuurbarbaren :-)

john prop, Monday, 9 March 2009 18:17 (seventeen years ago)

die gitaarpik van Stone Roses?
ik dacht effe dat ie letterlijk met z'n lul schilderde (was ook iemand laatst, ik ga niet googlen)

Ludo, Monday, 9 March 2009 20:12 (seventeen years ago)

Daar kun je je eigen Pollock maken,

that's the one. dit was, in 2002 blijkbaar, een van mijn pogingen:

http://images.vpro.nl/images/8883155+s(500)

Joris Stereo, Monday, 9 March 2009 20:42 (seventeen years ago)

Niet slecht, Joris!

@Ludo: "Penis Dip Painting" van Paul McCarthy, jeweetwel die van Kabouter Buttplug. Toevallig stond ik twee weken geleden oog in oog met de video daarvan in Hamburger Bahnhof. Best acrobatisch die McCarthy.

Mic, Monday, 9 March 2009 22:16 (seventeen years ago)

er moet een grap zijn te bedenken waarin swaffelen aan (kunst)schilderen wordt verbonden. Swaffealisme. nah. hmm.

Ludo, Tuesday, 10 March 2009 08:10 (seventeen years ago)

Wordt het niet tijd voor een 'onvermijdelijke kunstwerken'-draad?

john prop, Tuesday, 10 March 2009 09:55 (seventeen years ago)

ik zou zeggen start er een :) kan ook gebabbeld worden over musea enzo. jaja. alles geordend bitte.

Ludo, Tuesday, 10 March 2009 10:30 (seventeen years ago)

Dark Angel - Leaving Scars
Betonmolen-metal, Allmusic heeft het over 'n gebrek aan melodie en ik kan ze niet ongelijk geven. Opening doet me niks, we worden wakker bij 2 langere tracks. No One Answers is een mega-epos met de beste riff van de plaat en de lekkerste breaks. Het instrumentale Cauterization, hypnotizerend, had nog wel even door mogen malen, richting 't eind komt er nog een interessante spooky sample bij. Immigrant Song is dan weer absoluut kloterig en 't dieptepunt. (Led Zeppelin cover, i know)
The Promise of Agony begint ook niet onaardig maar het lijkt wel of de plaat daar wat zompiger wordt. (de vocalen zijn wel lekker lo-fi hier al vind ik hoe ie AGOONNYY roept een beetje bespottelijk pas tegen 't eind gaat ie t met wat kracht, met wat diepte, met wat gruis zingen, veel beter. drummer heeft er trouwens ook zin in en doet een, toegegeven vrij kort, Caesar Zuiderwijkje)
ok met de titeltrack geloof ik t wel. (blijft staan die 2 eerder uitgelichte nummers als de onvermijdelijke hier)

Ludo, Thursday, 12 March 2009 20:40 (seventeen years ago)

(die titeltrack hadden ze 'n beetje moeten frontloaden)

Ludo, Thursday, 12 March 2009 20:46 (seventeen years ago)

No One Answers is een mega-epos met de beste riff van de plaat en de lekkerste breaks. Het instrumentale Cauterization, hypnotizerend, had nog wel even door mogen malen

Kijk, hier spreekt inmiddels iemand met enig verstand van zaken! Hadden mijn eigen woorden kunnen zijn :)

Hiram, Thursday, 12 March 2009 22:02 (seventeen years ago)

Zeg wordt het geen tijd voor een subs metalboekje... ?

Monique, Thursday, 12 March 2009 22:47 (seventeen years ago)

boeken zijn zo 1967.. al zou een nieuwe reeks op de voorpagina over band X wel leuk zijn (maar welke band heeft de status van Metallica, waar 4 of 5 schrijvers me uit de voeten kunnen)

Ludo, Friday, 13 March 2009 08:06 (seventeen years ago)

1967...
Toen Black Sabbath nog Earth heette...
Staat Black Sabbath eigenlijk nog op je lijst, Ludo?
Of gaat dat te ver terug?

clismo, Friday, 13 March 2009 08:34 (seventeen years ago)

ik denk dat Sebastian (Royal Mermaid Mover) de hele geschiedenis pre-metal heeft behandeld, ergens in deze draad. Terug naar Jimi zeg maar.. maar ik denk dat ik 't bij de ekte, ekte metal ga houden, dat is mooi zat. Wacht Sebastian noemt het debuut van Black Sabbath het begin, dus die zal ik misschien toch nog wel 'ns luisteren. Verder zie ik met ctrl-f dat her en der in deze draad sowieso het hele oeuvre van Sabbath door anderen onder de loep genomen. :)

Ludo, Friday, 13 March 2009 10:16 (seventeen years ago)

ik denk dat ik 't bij de ekte, ekte metal ga houden, dat is mooi zat

\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/\m/ :

http://www.metalsucks.net/wp-content/uploads/2009/03/devilyouknow.jpg

Straat genoeg voor u, Herr Dirkschneider?

Hiram, Friday, 13 March 2009 10:51 (seventeen years ago)

Sabbath geen 'ekte' metal, daar gaat je opgebouwde krediet.

Martijn Busink, Friday, 13 March 2009 12:28 (seventeen years ago)

ik heb de neiging ze met softies als Led Zep verwarren.
bovendien corrigeerde ik mezelf al, puh.

Ludo, Friday, 13 March 2009 12:47 (seventeen years ago)

Oooh, Black Sabbath is het beste wat metal ooit gebracht heeft. Fuck die Metallica-watjes.

Monique, Friday, 13 March 2009 15:44 (seventeen years ago)

http://www.tlmg.nl/projecten/eerstedebeste/edeb.jpg

Hiram, Friday, 13 March 2009 15:59 (seventeen years ago)

http://www.xs4all.nl/~augurk/black-sabbath-001.jpg

clismo, Friday, 13 March 2009 16:22 (seventeen years ago)

Tjonge, Sabotage is toch ook wel erg goed.

http://users.gnarf.org/~klaatu/urc/Black_Sabbath_-_Sabotage-front.jpg
http://users.gnarf.org/~klaatu/urc/Black_Sabbath_-_Sabotage-back.jpg

clismo, Friday, 13 March 2009 17:30 (seventeen years ago)

Ik hoor net de mannenlegging, de 'megging' (wie verzint zoiets?), weer terug komt. Ook voor 'echte' mannen. Die Ward toch...

Martijn Busink, Friday, 13 March 2009 20:04 (seventeen years ago)

Dat heet toch gewoon een maillot?

Martijn ter Haar, Friday, 13 March 2009 20:13 (seventeen years ago)

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Martijn Busink, Friday, 13 March 2009 20:50 (seventeen years ago)

Ik hoor net de mannenlegging, de 'megging' (wie verzint zoiets?), weer terug komt.

Net als de slip met ruitjesmotief?

maillot - sokken = legging, toch?

clismo, Friday, 13 March 2009 21:10 (seventeen years ago)

Het zit wel lekker hoor, zo'n legging. Gewoon een lang shirt eroverheen en een stevige riem met spikes erop. Maak je het helemaal bij een concert. :-)

Monique, Saturday, 14 March 2009 18:19 (seventeen years ago)

de 'megging' (wie verzint zoiets?)

Uit de nieuwe zomercollectie van Gaahl, wellicht?

Hiram, Saturday, 14 March 2009 19:07 (seventeen years ago)

Die deed toch dameskleding? :P

Martijn Busink, Saturday, 14 March 2009 21:26 (seventeen years ago)

Saxon - The Eagle Has Landed
Biker-metal voor de motormuizen onder ons. Vroem, vroem, patchje op 't jekkie. Saxon! Saxon! Saxon! Live-plaatje. Die knakker kent (zo lijkt 't in eerste helft) maar 1 regel om 't publiek op te jutten "hey you're not getting tired are you?" Publieksparticipatie wil ook niet echt lukken. In het (toch doodsimpele) Strong Arm of the Law zwijgt het publiek nadat Biff Byford toch 'n paar keer "sing it" heeft gezegd..
Doodsimpel is verder maar goed ook in deze stijl, we zouden niet anders willen. Heavy Metal Thunder (mooie titel) is wel de furieuze anthem die 't ook moest zijn. Wheels of Steel is bijna Golden Earring ofzo. Of toch wat anders Nooo.. Time.. For.. hmm. (School's out for Summer! van wie is dat... nou ja iedereen weet dat natuurlijk, dus het antwoord niet afgewacht: Alice Cooper)
Daar lukt het Biff dan eindelijk. "That's better". Never Surrender klinkt als een bigbeat-riff van Apollo 440.
En gelukkig gaat het (relatief lage) tempo af en toe ook nog even omhoog in m'n favoriet 20.000 ft en het pittige slot Fire in The Sky/Machine Gun dat ook nog wat behoorlijk lelijk dubbelloops gitaarwerk brengt, ik wou zeggen te weinig solo's, maar misschien maar beter zo.

Ludo, Sunday, 15 March 2009 20:25 (seventeen years ago)

Goed, hè?
Ik voel weer een week lang Saxon draaien aankomen: Verstand op nul. Lekker meeknikken met de muziek. En veel bier drinken.
En de koptelefoon op, natuurlijk. (zie rechts op de foto)

http://www.xs4all.nl/~augurk/stallions-of-the-highway.jpg

clismo, Monday, 16 March 2009 10:25 (seventeen years ago)

Saxon was m'n eerste metalplaat, of iig 1 van de eerste, en ook de eerste die ik weer terzijde schoof toen Priest, Maiden en Fate in beeld kwamen. Geen idee hoe dat klonk eigenlijk... toch maar weer eens checken...

Martijn Busink, Monday, 16 March 2009 10:29 (seventeen years ago)

np: Heavy Metal Thunder

Martijn Busink, Monday, 16 March 2009 10:53 (seventeen years ago)

\m/_ (><) _\m/

Martijn Busink, Monday, 16 March 2009 10:55 (seventeen years ago)

:)

Priest, Maiden en Fate

je ging wel meteen de diepte in dan met (Mercyful) Fate.

Ludo, Monday, 16 March 2009 10:56 (seventeen years ago)

Best wel. Snapte er weinig van de eerste 10 draaibeurten, maar intrigeerde mateloos.

Martijn Busink, Monday, 16 March 2009 10:58 (seventeen years ago)

Repulsion - Horrified
ah grinden.. was nog niet langsgekomen. Enige grindcoreplaat die ik ooit beluisterd heb was iets van Nasum. Was nog best goed en bij vlagen melodieus. Deze plaat valt vooral op door briljante distortion (Driven to Insanity bijvoorbeeld of de titeltrack) Tastbaar :) In 't begin van de titeltrack zitten ze in zo'n waanzinnig goeie loop, voor, like, 3 seconds, haha.
3,4,9,10 was de code die ik daarvoor had onthouden. Het lijkt ook wel of ze steeds radicaler gaan gedurende de plaat. Six Feet Under, jezus, dit is gewoon totale waanzin :) daar kan ik 't echt niet meer bij houden. (tijdens Bodily Dismemberment doe ik het volume toch maar weer een tikkie omhoog, vrij groovy voor hun doen)
Allmusic zegt heel mooi: "variety probably wasn't high on the band's list of priorities" (toch 4 sterren)
Schiet me wel door 't hoofd dat ik deze muziek beter zou vinden zonder de vocalen. Ze ergeren me niet, niet echt, maar je kunt je lastiger op de texturen concentreren ofzo, Maggots in your Coffin (het intro) vind ik daarvan een goed voorbeeld. (Ja ok de vocalen zelf zijn ook een textuur) Maar goed. Black Breath is duidelijk de single.

Ludo, Friday, 20 March 2009 20:58 (seventeen years ago)

Check ook de versie van Entombed van Black Breath, wat een riff en dan met die vette Zweedse kettingzaaggitaren. Repulsion zelf zijn er stinkjaloers op.

Qua grind begin ik langzaamaan een fan van Last Days Of Humanity te worden. Lang leve de mongolengroove met pitchshifter vocalen, ik begin Steven Smegma te begrijpen...

Martijn Busink, Friday, 20 March 2009 23:10 (seventeen years ago)

tijdens Bodily Dismemberment doe ik het volume toch maar weer een tikkie omhoog, vrij groovy voor hun doen

Zjuust Ludo, denk Copacabana!

Hiram, Friday, 20 March 2009 23:46 (seventeen years ago)

oh ja dat college :)

en ik vraag me wel eens af of ik het, ahum, 'artistiek' zo hogelijk kan waarderen omdat ik als het ware het relaxmomentje van de drummer kan navoelen

van 0.0001ms, maar met 10000 per minuut tikt dat toch nog wel aan, wellicht ;)

Ludo, Saturday, 21 March 2009 08:16 (seventeen years ago)

Immortal - Sons of Northern Darkness
je hoort toch ogenblikkelijk dat dit van NU is. (nou ja 2002) deze gasten spelen al dan niet computergeholpen zo-veel strakker dan die jaren '80 klassiekers. (erg cleane plaat sowieso) Dit blaast! Cijfermatig zie ik meteen dat de 2e helft pittig wordt met al die 7-8 minuten nummers. (Within the Dark Wind is het zwakst) Al frontloading (de titeltrack! ach zeg maar de eerste 3, Demonium, het 4e nummer, is kort en wicked, maar wat minder) is het begin (kant a dus) wel weer 't sterkt, de fik gaat er zeker in. Prima vocalist hebben ze hiero. Valt lekker samen met de muziek, soms bijna Duits blaffend/rappend, ik zie 'm bij gigs wel met 'n megafoon schreeuwen (zal ie niet doen) Antarctica valt op door het cheesy poolwind-intro, synths, mwah hebben ze niet nodig.
Ondertussen scande ik de Wiki-Black Metal pagina en werd 'n beetje iebel van de beruchte hoes waarop ene "Death" (leuk!) hersens uit een zelfgecreerd gat ligt te lekken. (Weer wel cool is het verhaal dat die man zijn kleren weken voor een gig begroef, en ze dan aandeed, de geur van ROTTING)
Goed, on-topic:
Enige wat ik hierop kan aanmerken is het vooral groove is en geen melodie, ze spelen de hele tijd die typische (black?) metal akkoorden, beetje dissanont pentatonisch whatever, niet echt OPEN in elk geval. (ja wat wil je)

Ludo, Thursday, 26 March 2009 20:43 (seventeen years ago)

dissanont
:) that's exactly what it is.

Ludo, Thursday, 26 March 2009 20:45 (seventeen years ago)

http://img187.imageshack.us/img187/7845/lc1e0d386c13664c8d798f0ll6.jpg

Martijn Busink, Friday, 27 March 2009 07:00 (seventeen years ago)

lol, hij kijkt ernaar als een volkomen in 't duister tastende alien.

Ludo, Friday, 27 March 2009 08:09 (seventeen years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.