Onvermijdelijke Metal-platen

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (1663 of them)

Dank

Le Bateau Ivre, Tuesday, 3 February 2009 11:13 (seventeen years ago)

Wat ik er ook nog bij moet zeggen: ik was er iets eerder en ik zag toen dat de regisseur naar de presentatoren zat te zwaaien van "Afkappen! Saai!" Tijdens de plaat daarna gingen ze toen nog even zeggen wat een saai verhaal het was geweest. Toen was ik aan de beurt en door hoe ik zat kon ik niet de regisseur zien, maar wel dat de presentatrice reageerde op hem, alleen kon ik niet afleiden wat hij doorgaf.

Martijn ter Haar, Tuesday, 3 February 2009 11:30 (seventeen years ago)

Toen was ik aan de beurt en door hoe ik zat

jaa expres natuurlijk, tsk tsk. Dat afkappen van gasten en de algehele haast is iets waar ik me altijd aan erger op de radio, bij Met het Oog op Morgen bijvoorbeeld luister ik bijna nooit naar dat 5 voor 12 item, want die gast wil dan veel vertellen, en hij mag eigenlijk maar 3 woorden zeggen, en de presentator zit allemaal hints te geven dat ie 't af moet kappen, heel ongemakkelijk.

Ludo, Tuesday, 3 February 2009 12:47 (seventeen years ago)

Death Angel - Act III

Death Angel vs Morbid Angel 10-0

deze kapatulteert naar een van mijn favorieten in the bunch. Discontinued is ge-ni-aal (die drum! die riff) en volgens mij houd ik niet eens van slap bass. A Room With a View is bizar! Beach Boys op een metal-plaat. Ik houd wel van cheesy ballades (er is er nog 1) tussen harde riffs. Sehr gut gespeeld van die Filippino's. Enig minpuntje zijn de vocalen, ergens tussen zeikerig, Judas Priest (in 't begin?) en Metallica in. Boeit verder niet. Ze razen maar door.

Ludo, Wednesday, 4 February 2009 20:37 (seventeen years ago)

kapatapulwhatever.

Ludo, Wednesday, 4 February 2009 20:37 (seventeen years ago)

Ik ben nu Diamond Head - Lightning to the Nations aan het luisteren en dat is echt heel anders dan ik had gedacht. Beetje bluesy hardrock ipv punky NWOBHM.

Martijn ter Haar, Wednesday, 4 February 2009 21:09 (seventeen years ago)

Furze - U.T.D.
Grap of briljant? Ben er nog niet uit ('Furze' is in ieder geval Duits voor 'scheet'.) Klinkt alsof Mr. Bungle Darkthrone covert. De liner notes bij de plaat geven wel een goede indruk van hoe het klinkt:

1. A LIFE ABOUT MY SABBATH
The Reaper himself speaks… Scythe trademark made music. FURZE prove as the Universal name, and with a dogmatic edge, reveals the only personification of The Death.

Aggressive riffing, you quickly understand that Furze luckily have rehearsed some guitar since 2001(last FURZE album recording). Here and track 3, you have the mighty Frost who stepped in on magic-Drums…No words needed really ! Total FURZE approach was reached (Frost is luckily an older Furze fan), of course, or no recording would take place with any "outsider" ! When this opener kicks off you see why we called this album "the true follow-up album to "Trident Autocrat""! Back in BRUTALITY, more so !

2. DEMONIC ORDER IN THE ETERNAL FASCIST'S HALL
How The Reaper's shadow arrogantly penetrates human order – turning it to chaos without mercy. Creeping all history – all screams… Beyond all(power…life) killing technology there is, was and will ever be.

But, the map is dark…and the demons do inspire too...A chill psychedelic horror sucking you into - pens write in the airtouch...

Martijn ter Haar, Saturday, 7 February 2009 16:59 (seventeen years ago)

Oh, wat ze hebben het hem gevraagd:

"UTD" is on the border of being a parody of black metal…

“Our irony is only used to increase a point one wants to underline. Thus making it (in my opinion) even more extreme (at certain occasions). FURZE is NOT a parody. FURZE is the real thing you bet!!! Why spend all my life for a fucking joke??? Buy the way - all official FURZE merchandise is made by FURZE: contact theonerea✧✧✧@gm✧✧✧.c✧✧ A lot of shirts etc at: www.furze.net but more than what is visible at the site may be available so ask!”

Martijn ter Haar, Saturday, 7 February 2009 17:05 (seventeen years ago)

Gaat er trouwens nog iemand naar de Priest/Megadeth/Testament extravaganza volgende maand in HMH? Ik kan verdorie niet die avond :(

Ik heb gehoord dat ik een kaartje krijg voor het optreden van Testament in Eindhoven, de dag erna. En zo te zien ken ik de meeste liedjes wel.

http://www.dynamo666.nl/images/stories/testament.jpg

clismo, Wednesday, 11 February 2009 19:48 (seventeen years ago)

Vicious Rumors - Digital Dictator
sloganeske metal, poppy/glam. Lekker, volvet, alhoewel ik dit stijltje wel een beetje begin te kennen. (Het is wel toegankelijk dus ik klaag niet) Vocalen missen wat soul, geen Phil Lynnott zeg maar, de middendip op deze plaat is ook enorm. Intro Replicant is nog zo gaaf, evenzeer track 2 en 3. (2 is de titeltrack 3 is Minute to Kill) in een van die 2 zat een mooie glitch. Klonk alsof het zo bedoeld was, maar ik denk toch gewoon een mp3-slippertje. (Of de wraak van de Digital Dictator)
Goed middendipje dan, de plaat zit dichtgeplempt, weinig ademruimte. The Boys are Hot! I am in leather, skintight. Beter wordt het weer met de ultieme slogan. R.L.H. Rot in Hell inderdaad, eindelijk ook weer 'ns een goeie melodieuze dubbel-solo.
Condemned is ook uitstekend, een ander ritme en een goeie baslijn die te HOREN is.

Ludo, Wednesday, 11 February 2009 20:24 (seventeen years ago)

oh en je plaat afsluiten met een omgekeerde boodschap is tres lollig.

Ludo, Wednesday, 11 February 2009 20:26 (seventeen years ago)

toch het intro begint nu weer, het wordt toch eigenlijk niet beter dan dat. De bombast!

Ludo, Wednesday, 11 February 2009 20:27 (seventeen years ago)

R.L.H

wacht effe. dat nummer heet echt zo. ik dacht een typo van mij. hmm.

Ludo, Wednesday, 11 February 2009 20:31 (seventeen years ago)

ah ik heb 't mysterie opgelost. like like like. Minute to Kill is wel een tandje beter nog.

Ludo, Wednesday, 11 February 2009 20:36 (seventeen years ago)

Psychotic Waltz - A Social Grace
beetje pompeus, zit nu bij Spiral Tower en denk: kan 't af. En het begint nog prima, And the Devil Cried, Halo of Thorns en Another Prophet Song zijn errug goed. (Denk Halo mijn favoriet, en Another Prophet is een goed voorbeeld van de "stukjes-metal" die ze maken, beetje chaos, heel prog, allerlei fases, sommigen goed en andere waardeloos. in 1 nummer. Ik weet niet of het een remix is, of dat die prog jongens gewoon hi-fi zijn, maar 't klinkt super, dat wel. Natuurlijk zijn alle sentimentele akoestische gitaar-stukken geweldig. (intro van Only In A Dream, dat nog verdraaid stevig wordt daarna, onverwacht, maar wel een van de betere nummers op de 2e helft van de plaat)
I Remember schijnt ook bekend te zijn en een dwarsfluit op een metal-plaat is zeldzaam inderdaad. (Jethro Tull rip-offs las ik op musicmeter)

Ludo, Monday, 16 February 2009 20:29 (seventeen years ago)

hoppa, ripoffs omdat je een instrument deelt. Zijn alle metalbands ripoffs van elkaar want allemaal elektrieke gitaren en bassen en drums en zangers enzo. :/

Martijn Busink, Monday, 16 February 2009 21:49 (seventeen years ago)

hoppa, ripoffs omdat je een instrument deelt.

Daar zijn natuurlijk gradaties in. :) Ian Anderson is idd wel een ripoff van Roland Kirk.

OMC, Tuesday, 17 February 2009 08:23 (seventeen years ago)

En Roland Kirk van Berdien Stenberg. :)

Martijn Busink, Tuesday, 17 February 2009 08:27 (seventeen years ago)

bij Jethro Tull (die ik hoogtwaarschijnlijk gelukkig nog nooit bij bewustzijn gehoord heb) moet ik tegenwoordig altijd denken aan een Nederlandse soldaat, een hippiekind dat Jethro heette, die een rechtszaak aan zijn broek kregen wegens desertatie. (Hij wilde niet voor 'n 2e ronde naar Afghanistan)

Ludo, Tuesday, 17 February 2009 09:26 (seventeen years ago)

bij Jethro Tull (die ik hoogtwaarschijnlijk gelukkig nog nooit bij bewustzijn gehoord heb)

Het zit een beetje in de lijn Stairway to Heaven en Whiter Shade of Pale. Vind je dat zo erg?

Martijn ter Haar, Tuesday, 17 February 2009 13:02 (seventeen years ago)

naah, maar ik zou 't niet uit mezelf opzetten. :) en je ziet ze ook nooit op 't forum genoemd worden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Ian_Anderson_OJT_1200.jpg

gheh :)

Ludo, Tuesday, 17 February 2009 13:31 (seventeen years ago)

en o ja..
ik ben bijna bij dit:
de eerste vier van queensrijche
de eerste zes van iron maiden

(van de Bas-tips)
maar 1 vind ik daar per band wel genoeg. Nu word verderop het debuut van Maiden aangeraden, dus ik zal daar wel voor gaan. Blijft die van Queensryche (sp?) staan.. Dus wie wil kan roepen, van eerste vier, FITE!

Ludo, Tuesday, 17 February 2009 13:40 (seventeen years ago)

Van Iron Maiden moet je The Number of the Beast hebben, daar staan alle hits hebben. Van Queenrÿche ga je voor Operation: Mindcrime.

Martijn ter Haar, Tuesday, 17 February 2009 13:52 (seventeen years ago)

"daar staan alle hits op."

Martijn ter Haar, Tuesday, 17 February 2009 13:53 (seventeen years ago)

je had live after death toch al gedaan van maiden?
dan zou ik die eerste doen

en van jethro tull moet je aqualung hebben
wereldalbum!

clismo, Tuesday, 17 February 2009 13:57 (seventeen years ago)

Ik vind de eerste twee (met Di'Anno), Piece of Mind en Powerslave veel leuker dan Number of the Beast. Als je hits will idd gewoon Live After Death.

Martijn Busink, Tuesday, 17 February 2009 14:13 (seventeen years ago)

Live After Death altijd...en dan nog effe 'The Prisoner' van NotB checken (of staat die inmiddels ook op Live After Death Redux Definite Version 4CD?)

Queensrÿche heb je alleen Operation: Mindcrime nodig.

OMC, Tuesday, 17 February 2009 14:47 (seventeen years ago)

Nee man, Rage For Order, die Operation: Mindcrime boeit nie.

Martijn Busink, Tuesday, 17 February 2009 15:08 (seventeen years ago)

Dat is je ekte-ekte prog hè? Rage For Order is saai. Heel saai.

OMC, Tuesday, 17 February 2009 15:17 (seventeen years ago)

Nee man, prog in de zin vooruitstrevend, modern, avant garde! Samples en metal, toen nog niemand samples gebruikte en 'industrial metal' nog niet bestond. Geproduceerd door een Skinny Puppy meneer.

Martijn Busink, Tuesday, 17 February 2009 15:32 (seventeen years ago)

Oftewel: gedateerd hol geluid dat beginners afschrikt. Gewoon instappen bij O:M, die andere shit is voor gevorderden.

Martijn ter Haar, Tuesday, 17 February 2009 15:43 (seventeen years ago)

Oh, en Number of the Beast klinkt niet gedateerd? Boeie! ;)

Martijn Busink, Tuesday, 17 February 2009 15:45 (seventeen years ago)

Testament - The Legacy
titel klinkt als een greatest hits/best of.. En als ik Wikipedia moet geloven is 't ook het beste wat ze ooit maakten.
Klinkt mij als Metallica in de oren. Ritmisch beter, melodisch minder. De zanger is trouwens heel cool:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Metalmania_2007_-_Testament_-_Chuck_Billy_02.jpg

een ware indiaan! In het manische hoogtepunt Raging Waters zijn de ritmes zo hypnotizerend dat 't wel een wild totempaal-ritueeltje lijkt. (maar verder is iedere wereldmuziek-invloed afwezig, alsof ie daar al niet imaginair is)

Ludo, Friday, 20 February 2009 21:42 (seventeen years ago)

en dan ook nog een van One Flew Over The Cuckoo's Nest-achtig formaat.

clismo, Saturday, 21 February 2009 08:55 (seventeen years ago)

Chuck Billy van Testament is absoluut cool. Wat mij betreft een van de krenten in de pap. Dat het muzikaal dan minder interessant is, neem ik voor lief. Metal is vooral ook show.

Monique, Sunday, 22 February 2009 18:33 (seventeen years ago)

Precies, behalve dan dat 'muzikaal minder interessant'. Eigenlijk is het altijd een rare mismatch geweest, die death metal hulk met dat helemaal-niet-zo-brute technische melodieuze bandje.

Hiram, Sunday, 22 February 2009 20:27 (seventeen years ago)

Chuck een deathmetalhulk? Weet ik veel. Genoot van de show. En zag een prachtige grote indiaan die zo old shatterhand zou onleggen.

Monique, Sunday, 22 February 2009 20:38 (seventeen years ago)

Deathmetalhulk in a good way ;)

Hiram, Sunday, 22 February 2009 20:40 (seventeen years ago)

ik dacht even dat Monique alle metal muzikaal minder interessant noemde. Oei.

Ludo, Sunday, 22 February 2009 20:40 (seventeen years ago)

er moeten ook wel wat leuke grappen zijn te maken over de "indianennaam" van Chuck.
"diepe brul" "hij die krijst" "die schreeuwende dikke"

Ludo, Sunday, 22 February 2009 20:42 (seventeen years ago)

"Lacht De Grootste Aller Ziekten Der Witte Veroveraars In Het Gezicht Uit"

Hiram, Sunday, 22 February 2009 20:49 (seventeen years ago)

"hij die blanke jongelingenoren verpest"

Monique, Sunday, 22 February 2009 20:50 (seventeen years ago)

Even serieus maar niet heus. Indianen kom je veel tegen in de popmuziek. Laatst weer eentje in de begeleidingsband van Little Joy. Cherokee, natuurlijk, geen Pomo zoals Chuck.

Monique, Sunday, 22 February 2009 21:01 (seventeen years ago)

zit een kwartetspel in, van alle indianenstammen nou ja 4 dus.

de simpelste bijna voor 't Chuck is natuurlijk.

"Oeh-URRGHGRRRRR!"

Ludo, Monday, 23 February 2009 09:02 (seventeen years ago)

En dan weet je wat onvermijdelijk komt:

(ongetwijfeld met You Tube commentaardraad uit de hel ;)

OMC, Monday, 23 February 2009 09:13 (seventeen years ago)

Als we toch aan het inkoppen zijn:

http://www.fullinbloommusic.com/images/anthraxjoeyinjun.jpg

Hiram, Monday, 23 February 2009 21:28 (seventeen years ago)

het gaat prima met dit project, want gisteren zat ik gewoon te luisteren zonder dat ik zin had om er iets over te typen. :)

nog maar 'n keer dan.
Iron Maiden - Iron Maiden
het debuut dus. En de plaat met Iron Maiden op Iron Maiden van Iron Maiden. leuk :)
deze (andere) zanger is net wat minder opvallend, wat eigenlijk wel aangenaam is. Dit zal weer een remaster zijn want t knalt de speakers uit op cleane wijze (terwijl ik op Wikipedia iets lees over een punky geluid.. que?) Dan moet de rest van Maiden's oeuvre wel babybilletjesglad zijn.
Prowler is natuurlijk een kei van een opener. Remember Tomorrow: prima, Running Free vind ik 'n beetje een bier in de hand nummer, minder. Phantom of the Opera start gruwelijk, maar de solo's zijn prima (sleazy, southern?)
(hier verdween mijn geniale stukje doordat ik per ongeluk mis klikte al typende aargh)
Transylvania is mijn favoriet met Prowler. Maar tis veel cooler om Transylvania als favoriet te hebben, denk ik. begin is nog wat koddig, maar dan die slams. Gitaren, gitaren Fantastisch. (al heeft 't ook nog wat Doorsig, in 't begin kan ik er wel een orgeltje met bril bij horen)
Strange World gaat nog even buitenaards met een Vangelis ruimtevaartsolo. Zanglijn is wel vreselijk. Bij Sanctuary begint de aandacht wat te verslappen (Billy Clismo begon ook tegen me an te lullen, ik blame 'm ook maar voor die misklik waardoor mijn stukje verdween) Maar goed Sanctuary is wel 'n leuke pubrocker weer, geinige samenzang. Charlot the Harlot vond ik gisteren vreselijk (jawel tis al een 2e ronde dit keer) maar nu vind ik 'm wel lol.
en dan natuurlijk de ultieme track: gitaarnekken in de lucht. allright! Wat wil ie nou laten zien? Won't you come in my room (ofzo) I want to show you all my .. warez? :P wealth? :)

Ludo, Tuesday, 24 February 2009 20:33 (seventeen years ago)

Phantom of the Opera start gruwelijk,

Dat is gewoon een corrupt mp3-file, Ludo.

clismo, Tuesday, 24 February 2009 20:35 (seventeen years ago)

niks ervan, minste nummer van de plaat.. teveel musicals en de snor van Freddie.

Ludo, Tuesday, 24 February 2009 20:46 (seventeen years ago)

Running Free kon me altijd wel gestolen worden.

Martijn Busink, Tuesday, 24 February 2009 21:10 (seventeen years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.