things you're secretly kinda libertariany about

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (521 of them)

f. altho I'm for gubernment health care, we would prob be healthier if we let literally anybody practice medicine than the racket we got now

iatee, Monday, 13 February 2012 15:37 (2 years ago) Permalink

Are we going to ship all these hypothetical 12 year olds who have quit school to countries that allow 12 year olds to work?

valleys of your mind (mh), Monday, 13 February 2012 15:39 (2 years ago) Permalink

we aren't gonna, the free market is gonna

iatee, Monday, 13 February 2012 15:39 (2 years ago) Permalink

oh, I meant "we" in the "secret libertarians who are going to get rich from our new libertarian paradise" way

valleys of your mind (mh), Monday, 13 February 2012 15:40 (2 years ago) Permalink

despite my bedrock commitment to nearly total liberty i dont think invisible hands should be allowed to touch children

lag∞n, Monday, 13 February 2012 15:40 (2 years ago) Permalink

I'm pretty libertarian about shoveling my sidewalks. If people want to walk their dogs or walk places on the sidewalk in front of my house they can clean it off themselves

valleys of your mind (mh), Monday, 13 February 2012 15:41 (2 years ago) Permalink

lol u r a terrible lazy monster

lag∞n, Monday, 13 February 2012 15:41 (2 years ago) Permalink

g. most american sports leagues should be declared cartels and I'd be cool w/ the hypercapitalist euro soccer model (otoh would be cool also w/ green bay packers socialism being forced on every team in the nation)

iatee, Monday, 13 February 2012 15:49 (2 years ago) Permalink

My cousin thinks it should be easier to practice medicine. "Why do I need to go to someone who spent years studying all that complex stuff when I just need someone to mend an ankle or prescribe meds for an ear infection?"

I tried to explain why his thinking was obviously problematic, but he wouldn't budge.

^^^He also doesn't think there's any reason for anyone to get an education beyond literacy and basic life skills.

He thinks cross-cultural stories about dragons are evidence for men co-existing with dinosaurs.

Unleash the Chang (he did what!) (Austerity Ponies), Monday, 13 February 2012 15:49 (2 years ago) Permalink

he's otm tho

iatee, Monday, 13 February 2012 15:50 (2 years ago) Permalink

relegation and promotion would be awesomely hilarious additions to the american sports scene but thats neither here nor there, m8

lag∞n, Monday, 13 February 2012 15:51 (2 years ago) Permalink

tbh, a little annoyed when friends renew their cyclical campaign flirtation with Ron Paul. It's always couched as this, "yeah, there are things I don't agree with, but there are other things I do agree with, and besides, the country's in such bad shape we need a radical change!" argument. I can only shake my head and remind myself how much better the country is, even hurting, than it would be under Ron Paul, with all his attendant destructive policies, brilliantly presented/marketed as this philosophy of proud self-reliance but which boils down in the details to "fuck all y'all." Or more specifically, "the states should have the right to fuck all y'all."

I'm not very libertarian myself about too much beyond the usual stuff. I even walk around the neighborhood once in a while picking up trash (because it's infringing on my right now to look at beer cans at the bus stop). What is the convoluted libertarian stance on abortion these days? Is it "keep your hands off my body!" or "keep your hands off my unborn baby!"?

How about tort reform? Are libertarians pro frivolous lawsuits or con?

Josh in Chicago, Monday, 13 February 2012 15:55 (2 years ago) Permalink

I think most people are con frivolous lawsuits tbh

iatee, Monday, 13 February 2012 15:55 (2 years ago) Permalink

I mean not lawyers obv

iatee, Monday, 13 February 2012 15:55 (2 years ago) Permalink

relegation and promotion would be awesomely hilarious additions to the american sports scene but thats neither here nor there, m8

I spend a lot of time thinking about how this would work, it wouldn't even be too hard w/ baseball

iatee, Monday, 13 February 2012 15:57 (2 years ago) Permalink

It would be pretty hard w/ baseball in that you'd have to blow up everything about player development and how hundreds of minor league teams work and TV contracts (local and national) and pretty much everything else about the sport.

Kiarostami bag (milo z), Monday, 13 February 2012 16:00 (2 years ago) Permalink

xpost "I should be able to sue whomever I choose! Who are you to limit my personal powers accorded me by the constitution!?"

Josh in Chicago, Monday, 13 February 2012 16:00 (2 years ago) Permalink

sometimes a secret libertarian just has to blow shit up

iatee, Monday, 13 February 2012 16:01 (2 years ago) Permalink

w/ a free market nyc would have like 20 mlb teams and morbs wouldn't have to be a mets fan

iatee, Monday, 13 February 2012 16:02 (2 years ago) Permalink

every subway stop has its own team

iatee, Monday, 13 February 2012 16:02 (2 years ago) Permalink

Without zoning or anything, NYC would probably also have 20 different stadiums and 37% less residential housing.

one little aioli (Laurel), Monday, 13 February 2012 16:03 (2 years ago) Permalink

Multi-millionaires can just buy multiple blocks of depressed neighborhoods and tear them down, put up an infield.

one little aioli (Laurel), Monday, 13 February 2012 16:03 (2 years ago) Permalink

not really, stadiums are a pretty shitty use of space and mostly get built cause taxpayers love em

iatee, Monday, 13 February 2012 16:04 (2 years ago) Permalink

w/o zoning nyc would have far far more residential housing

lag∞n, Monday, 13 February 2012 16:04 (2 years ago) Permalink

yup

iatee, Monday, 13 February 2012 16:06 (2 years ago) Permalink

London has, what, 6-8 legit soccer franchises (ie capable of staying in the PL on the reg) with no competition equivalent to the NBA, NFL or NHL.
NYC might be able to support one more MLB team, but it's more likely that a Euro model would contract teams overall and NYC would stick at 2.

Kiarostami bag (milo z), Monday, 13 February 2012 16:06 (2 years ago) Permalink

presumably farm teams could continue being owned by their parent clubs and things would stay relatively the same as far as the A-ball --> big leagues career path goes

TracerHandVEVO (Tracer Hand), Monday, 13 February 2012 16:07 (2 years ago) Permalink

Was thinking, if the average house in Detroit is now, what, $8000 or whatever, could some multi-millionaire just move in, but a few dozen square blocks, and build his own new city?

Josh in Chicago, Monday, 13 February 2012 16:07 (2 years ago) Permalink

yeah sure man do whatever u want

lag∞n, Monday, 13 February 2012 16:08 (2 years ago) Permalink

yes, but nobody would come because his city would be in detroit

iatee, Monday, 13 February 2012 16:08 (2 years ago) Permalink

Like Lesotho.

Josh in Chicago, Monday, 13 February 2012 16:08 (2 years ago) Permalink

presumably farm teams could continue being owned by their parent clubs and things would stay relatively the same as far as the A-ball --> big leagues career path goes

how would you have relegation and promotion then?

Farm teams are generally owned independently of MLB teams with deals in place that tie them to the big league team.

Kiarostami bag (milo z), Monday, 13 February 2012 16:12 (2 years ago) Permalink

yeah sorry i shouldn't have said "owned" because they are very rarely actually owned by the parent club right?

i dunno, just try it out and see what happens! i guess you could have a rule that any time 2 teams affiliated with the same parent are playing in the same division then..... uh.. hmm ok

TracerHandVEVO (Tracer Hand), Monday, 13 February 2012 16:15 (2 years ago) Permalink

Food stuff. People can eat whatever the hell they want and shouldn't be given shit about it.

Jeff, Monday, 13 February 2012 16:26 (2 years ago) Permalink

^^ and all health insurance should be private, right?

valleys of your mind (mh), Monday, 13 February 2012 16:29 (2 years ago) Permalink

not really, stadiums are a pretty shitty use of space and mostly get built cause taxpayers love em

i think they're more often built because no mayor/executive wants to be remembered as the one who let [beloved team] get away. taxpayers may love their teams, but they're not that keen on tax money being used to build things for rich owners.

mookieproof, Monday, 13 February 2012 16:30 (2 years ago) Permalink

depends on the case, sometimes stupid voters do go w/ it

iatee, Monday, 13 February 2012 16:31 (2 years ago) Permalink

but yeah the 20 teams in nyc would prob share like 4 stadiums

iatee, Monday, 13 February 2012 16:32 (2 years ago) Permalink

~efficiency~

iatee, Monday, 13 February 2012 16:32 (2 years ago) Permalink

it's almost like you don't need a stadium all to yourself if you are willing to pretend a jets fan wasn't in your seat an hour ago

iatee, Monday, 13 February 2012 16:33 (2 years ago) Permalink

Food stuff. People can eat whatever the hell they want and shouldn't be given shit about it.

― Jeff, Monday, February 13, 2012 11:26 AM (12 minutes ago) Bookmark Flag Post Permalink

there is no law against eating whatever u want, the moratorium on shit giving may run afoul of the 1st amendment tho

lag∞n, Monday, 13 February 2012 16:45 (2 years ago) Permalink

prostitution's an "easy" one right? i'm p libertarian about prostitutes

ploppawheelie V (k3vin k.), Monday, 13 February 2012 17:02 (2 years ago) Permalink

how many do you own

iatee, Monday, 13 February 2012 17:03 (2 years ago) Permalink

I'm interested in trading some of mine

iatee, Monday, 13 February 2012 17:04 (2 years ago) Permalink

that's the thing i'm libertarian about they should be free to choose who they want, all of mine want only me sorry

ploppawheelie V (k3vin k.), Monday, 13 February 2012 17:05 (2 years ago) Permalink

that's what they think now but I can offer then part ownership in my staten island sword swingers mlb team

iatee, Monday, 13 February 2012 17:09 (2 years ago) Permalink

I'm a free speech absolutist, which is kind of ho-hum in the US, but makes it impossible to find a political home in most European countries if you're otherwise leftist.

Three Word Username, Monday, 13 February 2012 17:25 (2 years ago) Permalink

yeah euros are so uptight about a little free expression don't get it

ploppawheelie V (k3vin k.), Monday, 13 February 2012 17:26 (2 years ago) Permalink

after living in the UK for awhile i have to say it's really nice to live somewhere that prohibits election ads

TracerHandVEVO (Tracer Hand), Monday, 13 February 2012 17:35 (2 years ago) Permalink

God, that would be awesome.

things you're secretly kinda libertranny about (beachville), Monday, 13 February 2012 17:37 (2 years ago) Permalink


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.