Best Song on Diddy - Dirty Money's "Last Train to Paris"

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (550 of them)

^^^ said that in my review. The thing is like an updated Motown revue.

Exile in lolville (Alfred, Lord Sotosyn), Tuesday, 31 January 2012 22:46 (2 years ago) Permalink

Also, Timberlake is the last thing I remember about "Shades." What lingers is the insinuating, slinky groove and mood.

Exile in lolville (Alfred, Lord Sotosyn), Tuesday, 31 January 2012 22:47 (2 years ago) Permalink

also

what you gonna do
what you gonna do when i'm perfect for you
girl watch how it's gonna drive you crazy
and love's gonna turn you up baby
girl watch how it's gonna drive you crazy

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
WHAT YOU GONNA DO WHEN I'M PERFECT FOR YOU

etc.

Whiney vs. (BradNelson), Tuesday, 31 January 2012 22:49 (2 years ago) Permalink

^^^ that's the best part of "Shades", & the way it transitions into the Timberlake part

Euler, Tuesday, 31 January 2012 22:50 (2 years ago) Permalink

to me its the vocals on the chorus... or whichever part it is where they sing "whatchu gonna do when i'm perfect for you?"... the vocals on that are great, the way they're layered so thick, it plays perfectly with the "hate you now" and "your love"

J0rdan S., Tuesday, 31 January 2012 22:51 (2 years ago) Permalink

Last slew of posts have all been very much OTM.

Tim F, Tuesday, 31 January 2012 22:54 (2 years ago) Permalink

I'll spend the rest of my life defending this album to skeptics.

Exile in lolville (Alfred, Lord Sotosyn), Tuesday, 31 January 2012 23:00 (2 years ago) Permalink

i might be totally wrong about this, but it sounds to me like the harmonies on the chorus are layered in a way that is slightly out of sync, which has this great, disorienting effect.

Whiney vs. (BradNelson), Tuesday, 31 January 2012 23:02 (2 years ago) Permalink

i assume it's bilal & fauntelroy doing those parts?

J0rdan S., Tuesday, 31 January 2012 23:05 (2 years ago) Permalink

I mean, if "Yesterday" was my favourite song I'd feel a bit weird promoting it for the same reason, but nor do I automatically vomit in my mouth every time I hear the same vocalist who I loved on "Forever" and "With You" and "Superhuman" and "Run It" and "Yo" and...

It certainly helps that I mostly hated Chris Brown before he beat up Rihanna; "Run It" and "No Air" was the only songs of his I actually liked before he plopped himself on my personal boycott list.

I spend a lot of time thinking about apricots (DJP), Tuesday, 31 January 2012 23:06 (2 years ago) Permalink

for all of my shortcomings,.. welcome to my homecoming!!

dayo, Wednesday, 1 February 2012 01:48 (2 years ago) Permalink

man i was listening to this album (or more specifically my LTTP/LOVElove vs. HATElove/A Telltale Heart mega playlist) all day today and marveling at these songs all over again, fun to come home and see you guys were all talking about it at the same time.

fwiw k3v the wayne & justin parts of "shades" (especially wayne) are probably my least favorite parts of the entire album and the rest of the song is probably my favorite, and i've made my peace w/ that and consider the song great in spite of its faults

lana del rey: everythang's workin' (some dude), Wednesday, 1 February 2012 02:38 (2 years ago) Permalink

lex has pointed this out but despite the fact that I've probably racked up a cumulatie of 30-50+ plays on each track, each song just still sounds so fresh and nice and unique

dayo, Wednesday, 1 February 2012 02:40 (2 years ago) Permalink

for all of my shortcomings,.. welcome to my homecoming!!

― dayo, Tuesday, January 31, 2012 8:48 PM (55 minutes ago) Bookmark Flag Post Permalink

It's been a long time coming!

[Love that there is another secret reference to moar soul classics embedded in the lyrics. Sam Cooke what!]

Somewhere between Fergie and Jesus (Alex in Montreal), Wednesday, 1 February 2012 02:45 (2 years ago) Permalink

I think what I really want to know is when Diddy actually learned how to rap

I mean, it's been building for a good long while now but I think he is legit good album this album, not just "good for Diddy"

I spend a lot of time thinking about apricots (DJP), Wednesday, 1 February 2012 03:17 (2 years ago) Permalink

He doesn't rise above "okay" imo, even on "Looking For Love," but that's a personal best.

He sinks again on the new Ross mixtape, alas.

Exile in lolville (Alfred, Lord Sotosyn), Wednesday, 1 February 2012 03:19 (2 years ago) Permalink

well let's be clear, "good" and "amazing" are two different levels

I spend a lot of time thinking about apricots (DJP), Wednesday, 1 February 2012 03:20 (2 years ago) Permalink

I like to think on LTTP that the company inspired him.

Exile in lolville (Alfred, Lord Sotosyn), Wednesday, 1 February 2012 03:22 (2 years ago) Permalink

even tho the whole thing was ghostwritten my favorite moment of his is still "Testimonial" from Press Play

frogbs, stills, and nash (Neanderthal), Wednesday, 1 February 2012 03:22 (2 years ago) Permalink

eh i always thought his rapping was a pretty secondary concern on this album -- a lot of songs he only sings, or shows up w/ one verse a full two and a half minutes in. obviously there are some strong moments within those verses (it just hit me today how good he is on "someone to love me") but i mean he's still using ghostwriters and considering how often on this album it's rick ross it's kind of lol for you to say that.

xpost

lana del rey: everythang's workin' (some dude), Wednesday, 1 February 2012 03:23 (2 years ago) Permalink

whoops - I meant "Someone to Love Me" in my example.

Exile in lolville (Alfred, Lord Sotosyn), Wednesday, 1 February 2012 03:24 (2 years ago) Permalink

Diddy's always been enjoyable as a rapper if he has someone good writing for him.

Re: "Angels" sticking out, I kind of get the impression he put it out there before he'd really figured out the direction of the rest of the album and it ended up coming along for the ride. Note that the version on the album is reworked slightly from the single to fit in a bit better: those trancy synths at the beginning, no violin solo.

lag∞n affiliated (The Reverend), Wednesday, 1 February 2012 03:52 (2 years ago) Permalink

i've been listening to a misordered tracklist of this the entire time

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:26 (2 years ago) Permalink

i swear the version i actually bought is not the tracklist thats on wikioedia and amazon

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:28 (2 years ago) Permalink

do you have the itunes deluxe version w/ 'first place loser' on it? it's in a different order than most version of the album, but that's the one i listen to and prefer.

lana del rey: everythang's workin' (some dude), Wednesday, 1 February 2012 04:30 (2 years ago) Permalink

nah, i bought the actual CD

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:31 (2 years ago) Permalink

well you would be able to consult the jewelcase to straighten this out then right?

lana del rey: everythang's workin' (some dude), Wednesday, 1 February 2012 04:32 (2 years ago) Permalink

yeah, i'm not at home right now tho

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:34 (2 years ago) Permalink

oh ok -- fwiw the album wiki USED to show how the itunes running order differed from the CD but doesn't anymore, iirc the most prominent sequencing difference is one has "ass" then "yeah yeah" and the other has "yeah yeah" then "ass"

lana del rey: everythang's workin' (some dude), Wednesday, 1 February 2012 04:36 (2 years ago) Permalink

this is the tracklist i have... the one on wikipedia and amazon is totally off tho -- "looking for love" is thrown to the back half, "your love" is before "shades", "yesterday" is the third to last song

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:39 (2 years ago) Permalink

woah and "loving you no more" isn't on it at all?

lana del rey: everythang's workin' (some dude), Wednesday, 1 February 2012 04:50 (2 years ago) Permalink

i have it as a bonus track

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:52 (2 years ago) Permalink

gonna make a playlist and listen to it based on the other tracklist tho

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 04:54 (2 years ago) Permalink

oh ok -- fwiw the album wiki USED to show how the itunes running order differed from the CD but doesn't anymore, iirc the most prominent sequencing difference is one has "ass" then "yeah yeah" and the other has "yeah yeah" then "ass"

― lana del rey: everythang's workin' (some dude), Tuesday, January 31, 2012 11:36 PM (18 minutes ago)

ok whoa this is blowing my mind

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 04:58 (2 years ago) Permalink

my tracklist is what jordan posted except with "last night pt 2" and "change" inserted

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 04:58 (2 years ago) Permalink

i cannot imagine it any other way

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 04:58 (2 years ago) Permalink

i initially downloaded the leak which follows jordan's tracklist, but then i purchased the record from itunes which had 1. intro 2. ass on the floor 3. yeah yeah you would... it's really strange and not nearly as natural of a track progression as jordan's/k3vin's version. no idea why it changed.

Whiney vs. (BradNelson), Wednesday, 1 February 2012 05:08 (2 years ago) Permalink

putting the single upfront i presume

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 05:09 (2 years ago) Permalink

Besides that reversal, though, I prefer the deluxe tracklist - I Know --> Loving You No More --> Last Night Part 2 --> Yesterday is a really smooth run, and 'Change' belongs right before 'Coming Home' if anywhere.

Somewhere between Fergie and Jesus (Alex in Montreal), Wednesday, 1 February 2012 05:47 (2 years ago) Permalink

i kinda want a poll of just songs that got no votes in this poll

the parable is the parable of the (Lamp), Wednesday, 1 February 2012 05:48 (2 years ago) Permalink

this poll was started way too early, maybe in like a year it'll be re-polled

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 05:56 (2 years ago) Permalink

i think a repoll of the whole album wld have a the same top four regardless of how much time has passed but there are some real gems w/0 votes

the parable is the parable of the (Lamp), Wednesday, 1 February 2012 06:05 (2 years ago) Permalink

true true

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 06:09 (2 years ago) Permalink

lamp's onto something

J0rdan S., Wednesday, 1 February 2012 06:10 (2 years ago) Permalink

i've had jordan's tracklist all along

lag∞n affiliated (The Reverend), Wednesday, 1 February 2012 06:34 (2 years ago) Permalink

with "loving you no more" at the end except i deleted that song

lag∞n affiliated (The Reverend), Wednesday, 1 February 2012 06:35 (2 years ago) Permalink

^^^i know i know that you're no good

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 06:38 (2 years ago) Permalink

Surprised "Hate You Now" got no votes. And "Last Night Pt. 2"!

"Angels" I actually love but prefer the remix with Serani.

Tim F, Wednesday, 1 February 2012 06:43 (2 years ago) Permalink

haha 'last night pt. 2' would probably be me vote in 'didnt get any votes' poll. probably my third fave on the album tbh everytime i hear the drums start i think im about to watch a really sweet 90s video

the parable is the parable of the (Lamp), Wednesday, 1 February 2012 06:46 (2 years ago) Permalink

both of you otm

tebow gotti (k3vin k.), Wednesday, 1 February 2012 06:46 (2 years ago) Permalink


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.