lil b (the based god)

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (2099 of them)

cocaine is easily the best b song i've heard, such a perfect beat for his flow, proper languid and airy

ianmaxwell, Wednesday, 2 June 2010 21:30 (4 years ago) Permalink

is there an mp3 around?

ianmaxwell, Wednesday, 2 June 2010 21:30 (4 years ago) Permalink

also, it's prolly one of the best uses of extended interviews in a song ever imo.

ianmaxwell, Wednesday, 2 June 2010 21:31 (4 years ago) Permalink

i guess i don't fully understand what you cats are getting out of this.

like age of information was cool. good song. but honestly it's just pretty much a backpacker tune, real OG pete rock type feel, introspective lyrics, if sage francis or eyedea and abilities dropped the same track i can't imagine anyone on ILM would rep for it.

listened to a good portion of these youtubes...the more freestyle dick-oriented ones just seem...amateurish. like he's soaked up a lot of nu-wayne diarrhea mouth repetitive "dick like...X" "fuck her like [X]" type flows, even the cadences seem waynish to me.

the ocean one was kinda cool in like some jonathan livinston seagull goes hiphop way i guess...like the same sounded like some kinda cool wack dollar bin record like if david sanborn had dropped a "new age" record in the 80s or something...

but yeah overall, a good portion of these just seem like some dude fucking around on youtube.

i'm not saying he has no talent, but i think he needs to get his shit together and figure out what he's trying to do.

whiney said he was the new Sensational on some thread and that is TOTALLY otm in the same kinda broken-ish beat/flow way, but that's probably not a reference a lot of younger dudes know....

parts of it almost remind me of 2 hawd gangxsta rappuhs MCs wid gahts too

m@tt (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 2 June 2010 21:51 (4 years ago) Permalink

dude is pretty interesting, I like this one a lot (repped by Tim F on his year-end thread). on the other hand it's more the crazy sample that makes it for me rather than the vox.

dmr, Wednesday, 2 June 2010 22:02 (4 years ago) Permalink

definitely interesting...like you said, that's a cool, weird track

but the vox seem pretty boilerplate on that.

age of information he seems to get both the lyrics/delivery and the track right...

most of these it seems like it's one of the two, or neither

m@tt (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 2 June 2010 22:11 (4 years ago) Permalink

yeah im def more in m@tt's camp on this dude in general. at the same time he has some taste in beats for sure

its like why GROCERY BAG and not saddam? (deej), Thursday, 3 June 2010 00:10 (4 years ago) Permalink

that's one of the lamest things ever written

surfboard dudes get wiped out, totally, Thursday, 3 June 2010 00:27 (4 years ago) Permalink

the more freestyle dick-oriented ones

exercised restraint in not making this my new u/n

henceforth we eat truffle fries (underrated aerosmith albums I have loved), Thursday, 3 June 2010 00:28 (4 years ago) Permalink

like he's soaked up a lot of nu-wayne diarrhea mouth repetitive "dick like...X" "fuck her like [X]" type flows, even the cadences seem waynish to me.

yeah like i said on the swag thread before, i have a hard time getting interested in the SO WEIRD AND UNFILTERED elements of his music when a lot of the eccentricities feel pretty similar to the established Wayne blueprint of 'eccentric rappers.' i get that the volume of his output and the variation and inconsistency holds appeal for some people who really want a Robert Pollard Of Rap or whatever, but it's like...if one of the members of Pretty Ricky or the Shop Boyz recorded constantly for a year and put every single song on the internet, i'm sure they'd end up with some weird interesting stuff but i dunno how much of it i'd wanna hear...i should stop before Noz starts sending me angry messages again, though.

cank me later (some dude), Thursday, 3 June 2010 01:05 (4 years ago) Permalink

"Swag on my Dick", posted above, has to be my favorite. It couldn't be lower brow, and that's where it succeeds, in my opinion.

fman29.5 (k3vin k.), Thursday, 3 June 2010 01:22 (4 years ago) Permalink

pretty funny that he reads this thread (tho not surprising i guess, he's been all over CB's comment section) - what up lil b

fman29.5 (k3vin k.), Thursday, 3 June 2010 01:23 (4 years ago) Permalink

jesus. between that blog post and his acting like a fuckin 12 yr old on twitter today has not been very #based

surfboard dudes get wiped out, totally, Thursday, 3 June 2010 02:18 (4 years ago) Permalink

pretty ricky were already way way weirder than this guy fwiw

r|t|c, Thursday, 3 June 2010 10:42 (4 years ago) Permalink

i still can't get past the stage where this dude is super-compelling in small doses and super-boring after, idk, 4-5 songs at any one time. also, this "upload everything on my mind to youtube" practice is sorta annoying: doesn't make him a prolific artist so much as a prolific uploader.

لوووووووووووووووووووول (lex pretend), Thursday, 3 June 2010 11:03 (4 years ago) Permalink

i don't think those things are mutually exclusive...

ianmaxwell, Thursday, 3 June 2010 11:21 (4 years ago) Permalink

like, there's definitely an aesthetic that's around b that comes in no small part from watching him grind hard on youtube.

ianmaxwell, Thursday, 3 June 2010 11:23 (4 years ago) Permalink

watching him grind hard on youtube

hmm maybe there really is a pretty ricky connection?

unfinest states of america (some dude), Thursday, 3 June 2010 11:52 (4 years ago) Permalink

the thing that's funny to me is that, say, if this guy was on rhymesayers (and frankly I don't think he's near as good as P.O.S., who had kinda weird noisyish beats and a unique style), even mentioning him would make you goon non grata on the swag thread...

and, to me, his BEST stuff is actually the stuff that's closest to a pretty established backpacker format

i almost think he does all the bitches and hoes stuff just to make it "okay" to like him, like cover the dat nigga delmar rules a little bit, he seems like an emo dude at heart

also...a kat stacks diss track? that's just undignified, esp since she prolly doesn't even know who he is.

m@tt (upper mississippi sh@kedown), Thursday, 3 June 2010 15:01 (4 years ago) Permalink

to me, he's sort of like a really really talented high school basketball player

he's got lots of raw ability and talent but his game is a fucking mess and he needs to focus and actually realize it's HARD to be great

for every lebron or KG there's a sebastian telfair or felipe lopez ya know? he needs to choose

but he's almost ridiculously well-targeted for a certain stripe of internet rap-slash-indie rock fan....like the human meme in the flesh

m@tt (upper mississippi sh@kedown), Thursday, 3 June 2010 15:04 (4 years ago) Permalink

yeah the WOW HE HAS A TRENDING TOPIC thing was funny because like has there ever been a more meme-ready rapper?

unfinest states of america (some dude), Thursday, 3 June 2010 15:11 (4 years ago) Permalink

like the human meme in the flesh

one word to describe me, not as weird as SPECTACULAR Smith from Pretty ricky YES

surfboard dudes get wiped out, totally, Thursday, 3 June 2010 15:20 (4 years ago) Permalink

to me, he's sort of like a really really talented high school basketball player

he's got lots of raw ability and talent but his game is a fucking mess and he needs to focus and actually realize it's HARD to be great

for every lebron or KG there's a sebastian telfair or felipe lopez ya know? he needs to choose

but he's almost ridiculously well-targeted for a certain stripe of internet rap-slash-indie rock fan....like the human meme in the flesh

― m@tt (upper mississippi sh@kedown), Thursday, 3 June 2010 16:04 (6 days ago) Bookmark Suggest Ban Permalink

Is this a 'for every cesc there is an aliadiere' thing in american?

tart w/ a heart (a hoy hoy), Wednesday, 9 June 2010 08:35 (4 years ago) Permalink

m@tt on a herbathon itt

harbly formed dn pun (zvookster), Wednesday, 9 June 2010 15:07 (4 years ago) Permalink

sorry man i'll be cool from now on

For Nick Lachey, Forever Ago (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 9 June 2010 15:21 (4 years ago) Permalink

actually no i won't be, who am i kidding?

For Nick Lachey, Forever Ago (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 9 June 2010 15:24 (4 years ago) Permalink

more pitched-down east coast shit from the based god:

http://limelinx.com/files/6bc3a75276834b71d837bd16a250b18e

hoes on my dick cos my groceries bagged (tpp), Wednesday, 9 June 2010 17:26 (4 years ago) Permalink

d-_-b

gonjasufi smacker (J0rdan S.), Wednesday, 9 June 2010 19:23 (4 years ago) Permalink

i'm trapped cuz the brothers that's resemblin my complexion
standin at the stop signs and the intersections
yeah i'm discriminatin
but my age group is hard to find friends
most of em are eliminated
watchin tv, turned on seen elimidate
man, teach me how to buy properties in 50 states
teach me about some real shit

gonjasufi smacker (J0rdan S.), Wednesday, 9 June 2010 19:25 (4 years ago) Permalink

i feel like nobody would even remember "Elimidate" enough to reference it if Gucci didn't keep dropping it in songs well after it went off the air

some dude, Wednesday, 9 June 2010 19:29 (4 years ago) Permalink

yeah how long has that been off the air?

gonjasufi smacker (J0rdan S.), Wednesday, 9 June 2010 19:33 (4 years ago) Permalink

btw did b get punched or something -- i was offline for a few days

gonjasufi smacker (J0rdan S.), Wednesday, 9 June 2010 19:36 (4 years ago) Permalink

yeah some kids pretended (ostensibly) to be fans and requested an interview for their youtube channel or whatever and gave a normal interview for like a minute and then all of a sudden without any warning while both we're sitting down the kid giving the interview jsut starting swinging with both fists at Brandon's face, B stood up to I guess try to defend himself and caught one right in the lip. the kid who threw the little hail storm of punches immediately walked straight to the door, completely unobstructed. no one in the room did shit as B was clearly seeing stars

it was fucked up

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 20:39 (4 years ago) Permalink

that's messed

fuck being hard, suburbs are complicated (The Reverend), Wednesday, 9 June 2010 20:46 (4 years ago) Permalink

gonna go ahead and blame Charles Hamilton for showing everyone how easy it is to do that shit

some dude, Wednesday, 9 June 2010 20:49 (4 years ago) Permalink

his response is weird..."i'm trying to uplift the human race"...half your songs are about blow jobs!

the dj screwtape letters (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 9 June 2010 20:51 (4 years ago) Permalink

i don't know what's worse that that type of behavior is seen as a viable way to punk someone on film or that it's now apparently ok to hang with a rapper and not have any sense at all to at least react to a fight

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 20:53 (4 years ago) Permalink

xp i wouldn't conflate the content of his music which is entertainment with the way he treats other people

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 20:54 (4 years ago) Permalink

xp yeah, but the other half are about how he is much much more spiritual than u

fuck being hard, suburbs are complicated (The Reverend), Wednesday, 9 June 2010 20:54 (4 years ago) Permalink

by the way, on an unrelated note i'd just like to make sure everyone here knows that "based" music was not actually started by Lil B and was a post-hyphy movement propagated by a few other clicks from the Bay other than the Pack, like Team Knoc, that sorta fizzled out. there was another one but their name is escaping me right now

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 21:01 (4 years ago) Permalink

surfboard dude itt:

fuck being hard, suburbs are complicated (The Reverend), Wednesday, 9 June 2010 21:09 (4 years ago) Permalink

very clever rev, considering that 'based' is originally slang for freebase addicts that was co-opted by these rappers, so if that guy is cooking up cocaine to smoke then yeah good job

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 21:19 (4 years ago) Permalink

ha, I was more just trying to say you were dropping science

fuck being hard, suburbs are complicated (The Reverend), Wednesday, 9 June 2010 21:24 (4 years ago) Permalink

he's perfecting the antidote for my herbism

the dj screwtape letters (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 9 June 2010 21:28 (4 years ago) Permalink

i skip back and forth sometimes between work and this so the tone gets carried over

when i'm not completing sentences or omitting words entirely I'm probably drunk by myself

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 21:59 (4 years ago) Permalink

that's quite the url

the dj screwtape letters (upper mississippi sh@kedown), Wednesday, 9 June 2010 22:32 (4 years ago) Permalink

it also obviosuly only includes the most inflammatory parts of the interview. that is a really really good interview.

surfboard dudes get wiped out, totally, Wednesday, 9 June 2010 22:35 (4 years ago) Permalink


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.